2024SM-Final
FINAL
Carlstad Crusaders logo
CrusadersCC
51
Stockholm Mean Machines logo
Mean MachinesSMM
22
Tillsammans med Sparks Generation - SWE3 thumbnail

Tillsammans med Sparks Generation - SWE3

By Peter Nilsson

Är ni nyfikna på SWE3s samarbete med Sparks Generation? Bra, för vi hoppas att ni vill vara med och nå ut med våra idrotter till en massa ungdomar i åldern 10 till 16 år! Tidsplanen för samarbetet ser ut som följande: Mars, april: Inspelning och insamlande av kampanjmaterial 7 april (preliminärt datum): Digitalt föreningsmöte för […]

Är ni nyfikna på SWE3s samarbete med Sparks Generation? Bra, för vi hoppas att ni vill vara med och nå ut med våra idrotter till en massa ungdomar i åldern 10 till 16 år!

Tidsplanen för samarbetet ser ut som följande:

  1. Mars, april: Inspelning och insamlande av kampanjmaterial
  2. 7 april (preliminärt datum): Digitalt föreningsmöte för info om kampanj och app
  3. 20 april: Kampanjstart
  4. 1 maj och framåt: Start för prova-på ute hos föreningarna

Utifrån tidsplanen ovan vill vi höra med er om ni är intresserade av att vara med i denna omgång (vi hoppas kunna genomföra ytterligare en omgång till hösten). Vi ber er alla därför att besvara de korta, enkla frågor ni hittar i enkäten via denna länk. Era svar vill vi ha senast den 9 mars.

Er insats som förening i detta Sparks samarbete är enkel!

Det ni behöver göra är ungefär följande:

  1. Bestäm er för en eller fler prova-på tillfällen. 
  2. Lägg upp tillfällena i Sparks-appen, sparksapp.se
  3. Aktivt bearbeta det lokala (sätta upp affischer ex)
  4. Sprida kampanjen i egna kanaler
  5. Förbereda och genomföra ”världens härligaste prova-på tillfälle”, med ledare
  6. Följa upp med de som besökt er

Sparks Generation står för:

  1. Inspirationsfilm med influencers
  2. Skapa inlägg och annonsering för Instagram, Snapchat, Facebook och LinkedIn
  3. Utskick och affischer  till närliggande skolor och fritidsgårdar
  4. PR, bearbetning av lokal press
  5. Projektledning